Välkommen att boka kalas på Eolshälls 4H gård!
Vi erbjuder kalas på gården. Det finns kalas med djur
och kalas med hästar.
Kalasen är på lördagar, söndagar
och på helgdagar klockan 10-12 eller klockan 13:30-15:30.
Det går att ha fiskdamm.
Det finns 24 sittplatser i kalasrummet.
Du måste boka fika för föräldrar i formuläret.
Det är inte tillåtet att ta med eget fika på kalas.
Om det blir mycket skräp måste du ta med dig det.
Du ansvarar för barnen under kalaset.
Eolshälls personal leder aktiviteterna.
Kalaset är för barn som är minst 4 år.
Kalaset med djur i 2 timmar
- Vi samlas i stallet och hälsar alla välkomna.
- Rundvandring och efteråt träffar barnen djuren.
- Lek eller en aktivitet med djuren.
- Alla tvättar händerna.
- Barnen samlas och fikar.
Kalas utan personal i 2 timmar
Inga aktiviteter med djur ingår när man har eget kalas,
men djuren är i sina hagar.
Det finns duk, porslin, kök, vattenkokare, kyl,
frys, toalett och kaffebryggare.
Du måste ta med eget kaffe och te.
Det finns vattenkokare, kyl, frys och toalett
När du bokar på egen hand måste du ställa tillbaka allt,
städa och ta med skräp. Du måste betala om något går sönder.
Du kan välja tre aktiviteter.
Du måste ställa tillbaka sakerna efter kalaset.
Det finns olika aktiviteter att välja på.
AKTIVITETER
Hoppning med käpphäst
Vi bygger en bana att hoppa på. Det går också att rida med piruetter och galopp.
Vi är på ridbanan.
Skattjakt
Det är bra att ha skattjakt i slutet av kalaset.
Det går att köpa godispåsar på gården eller ta med egna.
Vi är på gården.
Fiskdamm
Det är bra att ha i slutet av kalaset.
Det går att köpa godispåsar på gården eller ta med egna.
Skottkärreslalom
En aktivitet som är rolig för både äldre och yngre och barn.
Vi är på ridbanan.
3-kamp
En utmaning med bondgårdstema.
Vi är på gården.
Här kan du se hur mycket kalas kostar
Kalas med häst eller djur för upp till 10 barn kostar 2700 kronor
För fler än 10 barn kostar det 190 kronor för varje extra barn
Glass, bullar, saft och dekoration ingår i priset.
Vi har personal som serverar och städar efter kalaset.
Kalas utomhus på baksidan kostar 1600kr
Kalas inomhus i kalasrummet kostar 2000kr
Ta med eget fika
