Vanliga frågor
Har du en fundering? Här har vi samlat svar på de vanligaste frågorna vi brukar få.


Läger
Allmänt
Kommer jag att få en bekräftelse på min anmälan?
Vi skickar inga bekräftelsemail. Din faktura är bekräftelse på anmälan, vilket är angivet i fakturameddelandet. Har du fått en faktura så är anmälan registrerad. Är du fortfarande osäker så kan vi hjälpa dig att titta upp detta, kontakta oss via mail till uppsala@4h.se.
Dagläger
Jag har inte fått information inför lägret. Var hittar jag detta?
Vi skickar inga informationsbrev. All information du behöver veta inför lägret hittar du på 4H-gårdarnas hemsida, vilket står angivet i evenemanget när du anmäler dig.
Är du anmäld till dagläger på Gränby 4H-gård, läs den högra spalten när du KLICKAR HÄR.
Är du anmäld till dagläger på Årsta 4H-gård, läs häftet genom att KLICKA HÄR.
Det ser ut att bli dåligt väder under lägret. Vad behöver jag tänka på?
Vi spenderar många timmar utomhus under våra läger, oavsett väder. Se till att ta med bra regnkläder och glöm inte extrakläder!
Sommarkollo på Eda
Hur många nätter övernattar deltagarna?
Vanligtvis genomförs lägret måndag – fredag, alltså fyra nätter.
Jag har inte fått information inför lägret. Var hittar jag detta?
Information skickas ut via mail till alla som är anmälda till Sommarkollo på Eda. Ibland kan det hända att mailen hamnar i skräpposten, titta där. Kan du inte hitta mailet och det är mindre än 2 veckor kvar till lägerstart, kontakta oss snarast via mail till uppsala@4h.se.

Fakturor
Jag har fått två fakturor för lägret, stämmer detta?
Ja, det stämmer! För att delta på våra läger behöver du vara medlem i 4H, vilket du blir i samband med anmälan. Den ena fakturan gäller deltagaravgiften för lägret och den andra fakturan gäller medlemsavgiften. Notera att det kan vara två olika bankgironummer på dem.
Jag har betalat min faktura men den står som obetald i systemet, varför?
Vi hanterar alla våra fakturor manuellt, därför kan fakturan vara märkt med ”obetald” då vi inte har hunnit gå igenom den.
Jag får påminnelser att betala en faktura jag redan har betalat, varför?
Vi hanterar alla våra fakturor manuellt, därför kan fakturan vara märkt med ”obetald” då vi inte har hunnit gå igenom den. Systemet skickar i samband med detta ut automatiska påminnelser som försvinner när vi har markerat fakturan som betald.
Medlemskap
Varför ska jag bli medlem?
Som medlem är du försäkrad när du deltar på våra aktiviteter. Utöver det får du rösträtt i organisationen, du kan påverka din och kompisarnas fritid, utvecklas som ledare och engagerade dig i just dina intresseområden.
Hos oss får du lärdomar och färdigheter som är användbara livet ut!
Är det ett medlemskap per barn som gäller?
Ja, det stämmer. Medlemskapet är personligt och därför behöver alla ha varsitt medlemskap.
Jag vill byta klubb. Hur går jag tillväga?
Kontakta oss via mail till uppsala@4h.se, så hjälper vi dig med ärendet.
Hur länge gäller medlemskapet i 4H?
Medlemskapet gäller året ut, därför behöver du förnya ditt medlemskap i början på nästa år.
