Information till er som är anmälda inför VT 2021

STARTDATUM VT 2021:

Måndag: 4/1

Tisdag: 5/1

Onsdag: 6/1

Torsdag: 7/1

Lördag: 9/1

Söndag: 10/1


GENERELL INFORMATION:

Det är viktigt att inte komma för sent, eftersom det ställer till problem med planeringen för ridlärarna. Var därför noga med att alltid vara på plats den tid er lektion börjar, ni behöver dock inte vara på plats mer än 5 minuter före lektionen. Hästarna delas ut av ridlärarna när lektionen startar.

Rutiner till följd av covid-19/rådande pandemi finns HÄR, och uppdateras löpande. 


SÄKERHETSÅTGÄRDER INNE I STALLET:

Inne i själva stallet så får enbart eleverna som deltar i pågående grupp vara, ej föräldrar/syskon/andra medföljande personer. Det blir för trångt annars och då ökar risken för olyckor.

* Undantag gäller för barn som går ridlekis och ridgrupp nivå 0, om ridlärarna ber er föräldrar om hjälp när hästarna görs i ordning inför/efter ridning m.m.

Inför att er grupp ska börja: Vänta utanför stallet tills ridlärarna ropar in er.


LEDARE VID RIDNING/FÖRÄLDRAR

Ridlekisgrupper

Vi behöver hjälp att leda ponnyerna vid varje lektion. Är du inte allergisk/har andra förhinder behövs att du ställer upp och hjälper till, detta eftersom vi är beroende av föräldrahjälp för att kunna ha ute så många ponnyer som möjligt per lektion. Ju fler ponnyer vi kan använda, desto roligare för barnen. Tanken är att alla barn ska få rida på varsin ponny samtidigt på majoriteten av lektionerna och då behövs således ledare. 

Tills dess att ridlärarna anser att ni behöver hjälpa till och leda era barn, behöver ni pga. covid-19 vara noga med att vänta utomhus (i den mån det går, med hänsyn till vädret) och alltid följa gällande rutiner som gäller hos oss för detta.

Ridgrupper

Förälder ska finnas tillgänglig på plats för ridgrupper mellan steg 1-3 om inte annat överenskommits med ridläraren. Om behov uppstår måste du kunna leda ditt barn när det rider. Steg 4 behöver inte ha förälder närvarande. 

Djurskötselgrupper

Förälder ska finnas tillgänglig på plats om inte annat överenskommits med ledaren.


MEDLEMSKAP: Räcker ett kalenderår (1/1 till 31/12) och är obligatoriskt för alla deltagare. Medlemskap löser du HÄR.

SÄKERHETSUTRUSTNING: Säkerhetsväst för ridning och ridhjälm finns att låna hos oss, men vi rekommenderar att alla har en egen ridhjälm och säkerhetsväst för bästa passform och skydd. Sko med liten klack måste bäras vid ridning, exempelvis ridstövel eller gummistövel. Sulan får inte vara helt platt.


INFO TILL ER SOM DELTAR I SISTA GRUPPEN FÖR DAGEN: Efter lektionen hjälps vi åt att ställa ut hästarna och ge kvällsmat (ej lördagar) till de som inte redan fått mat. Vi sopar efter vår egen häst i stallet och mockar i den box vi använt. Allt eftersom vi blir klara i stallet plockar vi undan från ridbanan.

INFO TILL ALLA DELTAGARE/FÖRÄLDRAR: Ni sopar alltid efter er egen häst i stallet och mockar i den box ni använt. Bajsar hästen i stallgången så tar ni bort bajset direkt. Om ni haft lektion på ridbanan och hästarna bajsat, får ni gärna mocka före ni åker hem. Vi måste hjälpas åt att ha god ordning i stallet och på anläggningen.


 IDEELLT ARBETE: Alla deltagare ska sälja minst 3 häften/appar av restaurangchansen under vårterminen. Senast 31/1 måste vi ha er beställning. Läs mer och fyll i formuläret HÄR för att reservera häften/appar.


FRÅNVARO: Meddelas via SMS till Emma D på 072-403 02 84 eller till Zhelda på 072-403 89 10.

RIDLÄRARE: HÄR hittar ni de ridlärare som är ansvariga för respektive dag.

EKONOMISKA FRÅGOR: ekonomi@robacks4H.se

ALLA ÖVRIGA FRÅGOR: info@robacks4H.se

LÖPANDE INFORMATION:

www.robacks4H.se

https://www.facebook.com/Robacks4Hgard/

IMG_4941
IMG_5615
Skriven av Röbäcks 4H-gård,

  Inlagd i kategori: Okategoriserade