Mejladress till klubb och styrelse
När ni startat er 4H-klubb tilldelas ni en mejladress: klubbens namn@4h.se.
Det gör det lättare för riksförbundet och era medlemmar att nå er om mejladressen förblir densamma, även om personen som ansvarar för mejlen byts ut. Det är också en fördel för de som kommer efter er att ha tillgång till klubbens mejlhistorik. Är ni osäkra på vilken mejladress ni tilldelats, behöver ni byta lösenord eller övriga frågor, mejla din fråga samt klubbens namn till info@4h.se.
Klubbens ordförande och kassör tilldelas även de personoberoende mejladresser för enklare kommunikation:
ordforande.klubb@4h.se och kassor.klubb@4h.se
Via klubbens @4h.se-mejl får ni även tillgång till vår kommunikationsplattform, Microsofts onlinebaserade program Office 365.
Funktioner:
- Mejl – Outlook.
- Teams – en delad arbetsyta där ni kan chatta, träffas, dela filer och arbeta
- Onedrive – dela, få åtkomst till och samarbeta i alla filer, var du än är
- Officepaketet, presentationsverktyg och formulär i onlineversion
- Kalender
Hemsida och sociala medier
För att kommunicera med era medlemmar och potentiella nya medlemmar behöver ni fundera på hur ni når ut. Vi föreslår bl a följande:
- Skaffa en 4H-hemsida. Kontakta din regionkonsulent eller info@4h.se för att få hjälp med detta.
- Skaffa en facebooksida (för att kunna dela med er av er verksamhet även till de som inte är medlemmar ännu)
- Ska ni skicka ut nyhetsbrev eller mejl till era medlemmar? Hur ofta?
- Ska ni ha någon grupp exempelvis på facebook för att ni som medlemmar ska kunna kommunicera med varandra mellan gångerna ni ses?
Tänk på att följa 4Hs riktlinjer för kommunikation, är ni osäkra föreslår vi att ni stämmer av med er regionkonsulent.